salam semua @_@

Sunday, July 11, 2010

malam malam. seram.


assalamualaikum semua. jgn lupa undi saya calon imam muda anda. *g masjed pon kadang2. T_T

ok semua. mlm ni malam ape? malam ahad? salah.
malam ni adalah malam GERMAN NAK BANTAI URUGUAY. eheh.

ok ketepikan german uruguay. dan malam ahad ini. sbb ak nk citer tentang malam jumaat.
bukan malam jumaat yg iklan kat tivi dok galak org2 da kawen g balek umah romen tu. bukan.


cerita die macam ni.

aritu kan. malam jumaat aritu. dalam kul 3 pagi. aku x tdo. yg laen sume da tdo. so umah ak sunyi2 je. suram2. kelam2. ak bukak tivi pon volume slow2. kipas pusing pon plahan2.

ak bareng kat sofa dpn tivi. ak bareng senyap2. ak tengok kipas kat syiling. ak tengok lampu. aku tengok keliling. suram. kelam.

tengah senyap2 tu, tiba2 ade suara. orang batuk. orang ketawa. suara tu betol2 sebelah aku. bygkn korang duduk berdua dan tetibe kawan sebelah korg batuk pastu ketawa. macam tu lah yg ak dengar. tapi mase tu sebelah aku takde orang. aku sorang2.

nak kate suare mak ak or suare akak ak jauh sekali. bilik mereka d belakang.

ak jalan pelahan2. g cari mane dtg bunyik tu. x jumpe. ak tutup tivi. ak tutup kipas. ak masok bilik. pakai headfon. bukak lagu kuat2.

esoknya. ak cite kat akak ak. die cakap die pon pnah nampak bnda melintas kat ruang tamu. patot skang die tiap2 malam tdo bukak lampu.

smpai skang ak seram2 sket. tapi aku ingat mak ak penah cakap : "ini rumah kita, yg patut takot 'die', bukan kita". skang ak cool2 je. tapi...malam ni pon cam sunyi2. seram2. kelam2.





- malam sblom tu ak bunuh sekor pelesit yg tetibe ad sebelah ak -
- sebagai muslim ak percaya benda2 cami wujud. tapi relaxlah. kan2? -



9 comments:

Penulis.Sahaja. said...

barua, cite hantu dlm blog.
seram sejuk terus aku.

zam.enol.arep said...

kau tgh tggal sorg ke? kalau ye mmg terbaek. seram. kelam. haha.

Hamzah Ian said...

terbaek... tp gua tak penah lg jumpe hantu ni

Hamzah Ian said...

bukan gua dah komen ke kat sini?? jimbek lu.. komen gua bukan lucah pun..
grr..

Pelat said...

gua lalu sambil tak baca entri lu... kejam tak?

zam.enol.arep said...

paeh. Bkn la. Skang ak pkai modrator. Maen tapis2 gak cam lu.

Pelat. Peh gua karang pnat x hengat lu x bce. Sdeh.

@yuE said...

ko ni penakut gak no....

~kHaiRiNe NaBiLa~ said...

NOL..KO WAT AKU JDI PNAKUT DOK UMAH..
SIYES, NYESAL AKU BCE BLOG KO..
NI AKU DA TAK NAK TGOK TIBI KAT DPAN..
BEKEPIT JE NGAN MAK..HAHAHA

zam.enol.arep said...

jadah ko. Da beso2 takot. Lex2. Umah kite an? Bkn umah 'die' haha